Body reading – The Gluten Summit

För några dagar sedan började en serie av föreläsningar och intervjuer online: The Gluten Summit
Jag har lyssnat på några av dom, det är mycket intressant. Tyvärr ligger de här intervjuerna ute bara något dygn, så jag kan inte länka vidare till dom, vill man höra intervjuerna efter det måste man betala.. men några av föreläsarna har jag letat upp på internet, för att kolla om det finns föreläsningar eller intervjuer jag kan dela med mig här, och jag hittade information om Liz Lipski, bland annat intervjuar hon en läkare vid namn Michael Stone.
Dom pratar förstås om mat och näring, så långt jag har lyssnat i alla fall, på det jag har hittat hittills, men en sak jag tyckte var intressant i början på en intervju var att Michael Stone pratade om bodyreading, ungefär på samma sätt som man gör i Jin Shin Jyutsu. Han vill inte att hans klienter klär av sig och kommer till honom i såna där vita “patientrockar”, han vill se dom i sina egna kläder, så han kan se hur kläderna sitter, det kan ge honom en vink om t ex viktuppgång eller viktnedgång, han tittar på skorna, för att se hur dom är slitna, han tittar på hur hyn ser ut, om den är torr eller fuktig, om det finns sprickor, och han tittar på tungan, och en massa andra saker.

Liz Lipskis har också skrivit flera böcker, hennes hemsida hittar du här:

http://www.lizlipski.com

och här är en länk till hennes intervju med Michael Stone:

http://www.innovativehealing.com/health-library/replay

Andra föreläsare/Intervjuare som har varit med (hittills) i The Gluten Summit, som jag inte har hunnit kolla på internet än är:
Michael Marsh, hans föreläsning hette
Before Marsh III: Why the Early Stages of Celiac Disease Must be Taken Seriously

Mark Houston
How Sensitivity to Gluten Can Impact Your Heart and Cardiovascular System

David Perlmutter
Eliminating Gluten as the 1st Step in Preventing Brain Conditions

Alessio Fasano
Why Creating the Healthiest Intestinal Environment Possible Can Arrest Your Vulnerability to the #3 Cause of Getting Sick and Dying

Rodney Ford
The Surprising Ways Gluten Sensitivity Can Affect a Child’s Health

Aristo Vojdani
Properly Testing for Gluten Sensitivity and Why Current Methods Fail

Mark Hyman
A “Functional Approach” to Lifestyle Can Transform Your Body

Natasha Campbell-McBride
The Critical Nature of Gut Health and its Impact on Children’s Brains

Erika Kasuli
Designing a Brain-Optimizing Gluten-Free Diet the Whole Family Will Enjoy

Jag återkommer med mer information om dessa doktorer/experter när jag har hittat mer!

 

 

 

Leave a Reply

November 2013
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
